duminică, 29 octombrie 2017

MANAGEMENTUL CLASEI

MANAGEMENTUL CLASEI
Cercetările demonstrează că incidenţa ridicată a problemelor disciplinare în clasă are un impact semnificativ asupra eficienţei predării şi învăţării. Astfel, s-a demonstrat că profesorii care se confruntă cu asemenea probleme nu pot planifica activităţi educaţionale adecvate. De asemenea, aceştia tind să neglijeze varietatea metodelor de organizare a conţinutului, solicită foarte rar elevii în discutarea şi evaluarea materialelor învăţate.  S-a demonstrat că deprinderile consecvente de management şi de organizare reduc numărul problemelor disciplinare . Managementul clasei de elevi nu poate fi separat de managementul educational, desi el se raporteaza la resursele umane, materiale si financiare ale clasei de elevi. Managementul clasei de elevi este eficient prin activismul sau prin descentralizarea reală, prin situarea elevului în centrul activității educaționale, prin motivarea adecvată a profesorilor și elevilor, prin îmbinarea rolurilor profesorului cu funcțiile sale manageriale. Managerul clasei de elevi – profesorul – nu executa doar deciziile centrale de politica educationala, nu administreaza doar resursele clasei, nu gestionează doar spațiul și timpul educațional. El are o viziune de ansamblu asupra învăţământului și educației, iniţiază proiecte educaționale, organizeaza activități didactice și educaționale, coordonează resursele umane, materiale si financiare, ia decizii împreună cu cei implicați în procesul educațional, rezolvă situațiile conflictuale, consiliază elevii cu probleme, dirijează procesul de învațare creativă a elevilor, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu