MENTORI și MENTORAT prof. Ileana Cristea - Școala Gimnazială Grigore Silași https://clasameaileanacristea.blogspot.com/
duminică, 29 octombrie 2017
MANAGEMENTUL CLASEI
MANAGEMENTUL CLASEI
Cercetările
demonstrează că incidenţa ridicată a problemelor disciplinare în clasă
are un impact semnificativ asupra eficienţei predării şi învăţării.
Astfel, s-a demonstrat că profesorii care se confruntă cu asemenea
probleme nu pot planifica activităţi educaţionale adecvate. De asemenea,
aceştia tind să neglijeze varietatea metodelor de organizare a
conţinutului, solicită foarte rar elevii în discutarea şi evaluarea
materialelor învăţate. S-a demonstrat că deprinderile consecvente de
management şi de organizare reduc numărul problemelor disciplinare . Managementul
clasei de elevi nu poate fi separat de managementul educational, desi
el se raporteaza la resursele umane, materiale si financiare ale clasei
de elevi. Managementul clasei de elevi este eficient prin activismul sau
prin descentralizarea reală, prin situarea elevului în centrul
activității educaționale, prin motivarea adecvată a profesorilor și
elevilor, prin îmbinarea rolurilor profesorului cu funcțiile sale
manageriale. Managerul clasei de elevi – profesorul – nu executa doar
deciziile centrale de politica educationala, nu administreaza doar
resursele clasei, nu gestionează doar spațiul și timpul educațional. El
are o viziune de ansamblu asupra învăţământului și educației, iniţiază
proiecte educaționale, organizeaza activități didactice și educaționale,
coordonează resursele umane, materiale si financiare, ia decizii
împreună cu cei implicați în procesul educațional, rezolvă situațiile
conflictuale, consiliază elevii cu probleme, dirijează procesul de
învațare creativă a elevilor, etc.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu