duminică, 28 ianuarie 2018

Disfuncționalități în sala de clasă - ADHD



Între 4% şi 6% dintre şcolari prezintă manifestări ale ADHD - această tulburare, tradusă ca sindrom al deficitului de atenţie şi al hiperactivităţii.
Din nefericire, multe cazuri rămân nediagnosticate şi netratate. Una dintre cele mai dificile probleme care se ridică în mod inevitabil în calea educatorului este legată de diagnosticarea ADHD. O diagnoză a acestui sindrom este multidimensională, implicând colectarea pe o perioadă relativ îndelungată a unor date de ordin medical, comportamental și educațional.
În clasa mea doar o fetiță este diagnosticată cu acest sindrom, are tratament și indicații terapeutice. În clasă mai sunt câțiva elevi, dar din păcate, părinții refuză să înceapă o investigație .
Un mod de a ajuta elevii hiperactivi să se implice în activitățile de la clasă este de a face informația, învățarea și activitățile didactice, interesante și pasionante.
Elevii hiperactivi au nevoie de sarcini de lucru și cerințe clar exprimate. Ambiguitatea sporește starea de agitație. Sarcinile au o limită de timp clară, scopurile, obiectivele sunt clar formulate și exprimate elevilor. Sancțiunile și premiile acordate sunt clar prezentate înaintea începerii activităților și sunt reamintite frecvent.
Cea mai dificilă condiție de îndeplinit este păstrarea calmului față de elev, indiferent de context și circumstanțe. Enervarea sau agitația cadrului didactic sporește hiperactivitatea copilului și accentuează simptomele și efectele ADHD.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu