Între
4% şi 6% dintre şcolari prezintă manifestări ale ADHD - această
tulburare, tradusă ca sindrom al deficitului de atenţie şi al
hiperactivităţii.
Din nefericire, multe
cazuri rămân nediagnosticate şi netratate. Una dintre cele mai dificile
probleme care se ridică în mod inevitabil în calea educatorului este
legată de diagnosticarea ADHD. O diagnoză a acestui sindrom este
multidimensională, implicând colectarea pe o perioadă relativ
îndelungată a unor date de ordin medical, comportamental și educațional.
În
clasa mea doar o fetiță este diagnosticată cu acest sindrom, are
tratament și indicații terapeutice. În clasă mai sunt câțiva elevi, dar
din păcate, părinții refuză să înceapă o investigație .
Un
mod de a ajuta elevii hiperactivi să se implice în activitățile de la
clasă este de a face informația, învățarea și activitățile didactice,
interesante și pasionante.
Elevii hiperactivi
au nevoie de sarcini de lucru și cerințe clar exprimate. Ambiguitatea
sporește starea de agitație. Sarcinile au o limită de timp clară,
scopurile, obiectivele sunt clar formulate și exprimate elevilor.
Sancțiunile și premiile acordate sunt clar prezentate înaintea începerii
activităților și sunt reamintite frecvent.
Cea
mai dificilă condiție de îndeplinit este păstrarea calmului față de
elev, indiferent de context și circumstanțe. Enervarea sau agitația
cadrului didactic sporește hiperactivitatea copilului și accentuează
simptomele și efectele ADHD.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu