Evaluarea competențelor este continuă și încoporată în procesul
didactic. Poate fi făcută de profesor,
de elevul însuși sau de colegi. Pentru o evaluare eficientă, avem nevoie de
elaborarea unei strategii de evaluare. Aceasta vizează scopuri specifice, se
aleg metode de evaluare și se stabilesc instrumentele de evaluare.
Despre evaluarea formativă:
·
Este tipul de evaluare care are loc înainte și pe parcursul
unei unități de învățare, ajută la formarea unei înțelegeri cu privire la
procesul de învățare în desfășurare.
·
Evaluarea formativă face parte din învățare și poate fi
incorporată în activitățile de la clasă. Aceasta poate cuprinde: *observarea
elevilor, *activitatea în care elevii își prezintă lucrările unii altora sau
verificarea lucrărilor lor pe parcurs. Evaluarea se poate face atât de
profesori cât și de elevi, pentru ei înșiși sau colegi.
·
Evaluarea formativă poate crește calitatea procesului de
învățare a elevilor, fiindcă îi ajută pe profesori să înțeleagă ce știu ( ce nu
știu) elevii și astfel să poată să facă schimbări în consecință în predare și
învățare. Înțelegând mai bine ce știu elevii și cum se dezvoltă, profesorii își
pot schimba practicile didactice, pentru a îmbunătății predarea și învățarea și
a oferi feedback critic pentru ameliorare.
·
Evaluarea formativă în sine nu îmbunătățește totuși
învățarea. Elevii învață mai bine când informațiile colectate din evaluarile
formative sunt folosite constructiv pentru a răspunde unor nevoi individuale și
a-i ajuta pe elevi să devină independenți.
( după cursul Evaluarea în școlile secolului XXI)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu