Cercetările demonstrează că incidenţa ridicată a problemelor disciplinare în clasă are un impact semnificativ asupra eficienţei predării şi învăţării.
Doyle a accentuat
că managementul educaţional se
caracterizează mai ales prin asigurarea cooperării elevilor în timpul
activităţilor de învăţare.
Kounin afirmă că în
centrul deprinderilor de management al clasei
se află managementul activităţilor
instrucţionale,corelarea în integrarea activităţilor suplimentare şi rezolvarea
problemelor specifice disciplinei.
Cercetătorii au
demonstrat importanţa recompensării comportamentelor pozitive ale elevilor.
Recompensele
sunt ineficiente dacă…
·
se
acordă la întâmplare
·
se
aplică la reacţii globale fără a sesiza elementele special recompensate,
·
se
folosesc la intervale fixe (periodic),
·
se
recompensează participarea şi se ignoră performanţa,
·
mărimea
recompensei nu are legătură cu efortul depus,
·
se
orientează elevul spre compararea cu ceilalţi
Atunci când optează pentru un stil de management al clasei, cadrele didactice ar trebui să folosească un stil
asertiv de comunicare şi de comportament. În plus, ar trebui să conştientizeze
în ce măsură îşi doresc să îi integreze pe copii într-o anumită activitate de
învăţare, în deplină concordanţă cu regulamentele impuse clasei şi şcolii.
„MANAGEMENTUL CLASEI”- Ghid pentru profesori și învățători
Autori: Bogdana Bursuc şi Alina Popescu
http://scldr.ro/wp-content/uploads/2013/10/MANAGEMENTUL-CLASEI-1.pdf
„MANAGEMENTUL CLASEI”- Ghid pentru profesori și învățători
Autori: Bogdana Bursuc şi Alina Popescu
http://scldr.ro/wp-content/uploads/2013/10/MANAGEMENTUL-CLASEI-1.pdf
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu