joi, 9 noiembrie 2017

Managementul clasei






Cercetările demonstrează că incidenţa ridicată a problemelor disciplinare în clasă are un impact semnificativ asupra eficienţei predării şi învăţării.
Doyle a accentuat că managementul educaţional se caracterizează mai ales prin asigurarea cooperării elevilor în timpul activităţilor de învăţare.
 Kounin afirmă că în centrul deprinderilor de management al clasei se află managementul activităţilor instrucţionale,corelarea în integrarea activităţilor suplimentare şi rezolvarea problemelor specifice disciplinei.
 Cercetătorii au demonstrat importanţa recompensării comportamentelor pozitive ale elevilor. 
Recompensele sunt ineficiente dacă
 ·         se acordă la întâmplare


·         se aplică la reacţii globale fără a sesiza elementele special recompensate,
·         se folosesc la intervale fixe (periodic),
·         se recompensează participarea şi se ignoră performanţa,
·         mărimea recompensei nu are legătură cu efortul depus,
·         se orientează elevul spre compararea cu ceilalţi
 Atunci când optează pentru un stil de management al clasei, cadrele didactice ar trebui să folosească un stil asertiv de comunicare şi de comportament. În plus, ar trebui să conştientizeze în ce măsură îşi doresc să îi integreze pe copii într-o anumită activitate de învăţare, în deplină concordanţă cu regulamentele impuse clasei şi şcolii.


 „MANAGEMENTUL  CLASEI”- Ghid pentru profesori și învățători
Autori: Bogdana Bursuc şi Alina Popescu 
http://scldr.ro/wp-content/uploads/2013/10/MANAGEMENTUL-CLASEI-1.pdf

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu