vineri, 16 aprilie 2021

INDREPTAR DIGITAL - Cum dăm și primim feedback

  feedback-ul din partea profesorilor are un efect major asupra gândirii elevilor, acesta putând fie să îi încurajeze să aleagă o provocare și să crească șansele de reușită, fie să caute o ieșire ușoară atunci când se confruntă cu dificultăți sau provocări.

De ce este important feedback-ul?

Crearea de contexte în care elevii primesc și oferă feedback poate să aducă beneficii precum:

#1 înțelegere mai clară a procesului lor de învățare, ce progrese au făcut, ce mai au de învățat

#2 poate ajuta elevii să se autoevalueze, să accepte feedbackul și să își găsească modalități personalizate de a-l folosi

#3 creșterea motivației pentru învățare 

#4 pune accentul pe ce poate fi îmbunătățit și pe găsirea de soluții, nu pe greșeli

#5 oferă spațiu elevilor să exerseze cum să comunice clar, concis, să ofere o părere constructivă, cu empatie

#6 crește încrederea în sine și creează un spațiu de siguranță

Dar ce este feedback-ul?

În context de învățare, înțelegem feedback-ul ca un mod de a oferi suport cuiva pentru a-și îmbunătăți diferite aspecte ale comportamentului și facem acest lucru prin a-i oferi informații cu privire la comportamentul său și la efectele acestui comportament asupra noastră. Feedback-ul înseamnă să îi descriem persoanei comportamentul acesteia și ceea ce am simțit ca reacție la acest comportament (sursa)

Important de reținut!

Feedback-ul are valoare descriptivă, nu evaluativă!

CE SPUNEM?

  • ce ne-a plăcut 
  • ce apreciem
  • ce considerăm că ar putea fi îmbunătățit: 2 – 3 aspecte

CUM SPUNEM?

  • cu observații specifice, concrete, consistente (legate atât de ceea ce ne-a plăcut, cât și de cele 2 – 3 aspecte despre care considerăm că pot fi îmbunătățite)
  • avem în minte obiectivul de a susține persoana în procesul ei de învățare și dezvoltare
  • oferim indicații ușor de folosit
  • implicăm persoana căreia îi oferim feedback
  • cu empatie, blândețe și cu scopul de a contribui la dezvoltare / îmbunătățire
  • fără judecăți, fără comparații, fără a impune
  • folosim o exprimare personală și autentică

 CUM PRIMIM?

  • cu deschidere și apreciere 
  • cu disponibilitate de a îmbunătăți
  • fără justificări, fără critici
  • Exemplu de feedback la clasă (după activitate)

    Disciplina: Limba și literatura română // Conținut: Texte funcționale – Afișul (Ziua Fericirii) // Instrument: Aplicația gratuită  Canva // Autor: elevă învățământ primar

 

     

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu