De ce acest curs?
Elevii din 2020 vor fi cetățeni
activi până în 2070, iar acum poate că ne este greu să ne imaginăm cum
va fi lumea în care ei vor trăi activ. Însă, responsabilitatea noastră
este tocmai aceasta, să îi pregătim acum pentru a trăi o viață împlinită
și independentă în aceste timpuri necunoscute. Iar Covid-19 parcă ne
aduce aminte de aceasta, nu credeți?
Parcursul
lor școlar și profesional poate fi afectat de capacitatea lor de a
utiliza tehnologia autonom. În programele și cercetările calitative
derulate, am remarcat nevoia de a apropia lumile beneficiarilor
noștri, a elevilor digitali de cea a profesorilor care doresc să se
dezvolte și să realizeze activități didactice facilitate de tehnologie
sau online, care integrează capacitatea creativă a elevilor de a folosi
tehnologia pentru a se conecta la învățare continuă.
Cum învățăm: creier și emoții

#1
Cu elevii mai mari
puteți aduce în discuție metafora elefantului și călărețului, asociate
cu informații despre zonele din creier și rolul lor. sursa: Vasile
Brașovanu.
#2
Cu elevii mai mici
puteți purta o discuție în jurul zonelor din creier care ne ajută să
învățăm, sub forma unei povești cu personaje. Scopul în fiecare situație
provocatoare ar putea fi: ”Cum să o liniștim pe Amy, astfel încât
Șeriful Tex să ia cele mai bune decizii, iar Hippo să așeze organizat și
pe termen lung cunoștințele în memorie. sursa afiș (traducere):
blissfulkids.com
Resurse:
ROLUL EMOȚIILOR ÎN ÎNVĂȚARE
Jurnalul de învățare al profesorului reflexiv, autor Vasile Brașovanu
INTRODUCERE - Introduceți conceptul de Growth Mindset
elevilor. Explicați ce înseamnă mindset și faceți distincția între cele
două. Întrebați-i ce au înțeles și stimulați discuțiile și întrebările.
OBSERVARE - Creați o listă de afirmații specifice
fiecărui tip de mindset. Afișați materiale vizuale despre aceste
concepte pentru a fi la dispoziția elevilor. Creați cât mai multe
contexte de reflecție și discuție despre acest subiect, indiferent de
oră sau materie.
PUTEREA EXEMPLULUI - Împărtășiți elevilor despre experiența
personală de schimbare a modului de gândire. Folosiți puterea lui
“Încă”. Creați contexte de învățare de noi lucruri provocatoare.
Susțineți elevii să se exprime despre cum este această experiență pentru
ei.
PRACTICĂ -Încurajați-vă elevii. Folosiți corect feedback-ul (vezi Lecția 3.4 Cum dăm și primim feedback).
Susțineți greșelile și eșecurile și încurajați elevii să le vadă ca o
oportunitate de creștere și învățare. Practicați voi înșivă Growth
Mindset!
Iată și câteva exemple de afirmații care să susțină dezvoltarea Growth Mindset:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu